Campagne op dreef

8 februari 2014

Campagne op dreef

Er komt al aardig ritme in de campagne. Een vaste kern van onze leden is steeds op zaterdag te vinden in de buurten en wijken van Dordrecht.

Het weer werkt zo vroeg in het jaar nog niet erg mee en het is steeds behoorlijk winderig en koud. "Maar van onze speerpunten uitdelen aan mensen en de leuke gesprekken die we dan hebben krijg ik het weer warm!" grapte een van de leden.

Het delen van zorgen brengt vaak vertrouwen terug

De eerste reacties

Na 2 bezoeken aan wielwijk zijn we na wat norse reacties blij met de bijval die we krijgen. De koopzondagen blijken een belangrijk punt voor de ondernemers; "waarom het centrum wel en wij niet? Als het om die paar koopzondagen gaat in het jaar horen wij daar in iedergeval nog steeds niet bij! Denk ook eens aan ons"
Wat opvalt is dat mensen steeds meer persoonlijke zorgen hebben en vaak boos zijn op de lokale en landelijike politiek. Het vertrouwen gaat daarbij verloren.

Op het vogelplein

Kies nu anders

Wanneer mensen horen dat we meedoen kijken ze daar van op en komen de verhalen los. Het valt ons op dat degene die onze folders aanpakken vaak hebben nagedacht over de groeiende ongelijkheid en afname van kansen voor jeugd, ouderen en zij die niet meer kunnen omdat ze letterlijk versleten zijn van het jarenlang harde werken. We hebben dan ook flink wat uit te leggen wanneer de discussies gaan over uitkeringen, pensioenen en de SP activiteiten in de 2e kamer. "Dat de SP nu toch gelukkig eindelijk eens meedoet in Dordt. Nu hebben we eindelijk weer eens wat te kiezen!" Is een veelgehoorde opmerking.

Ronald onze lijsttrekker actief in de Bieshof

Verkiezingskrant

"We gaan de Dordtse politiek opschudden en in een sociale richting buigen!". Met deze boodschap prominent op onze verkiezingskrant in beeld weten we ondanks het koude weer veel mensen te bereiken.

Op dit moment staan nog een flink aantal flyermomentem op de agenda.