Rood bij wantijpop

14 juni 2014

Rood bij wantijpop

Deze zomer genieten we in Dordrecht weer van festivals als Wantijpop en Big Rivers. Een mooie gelegenheid om van het leven en van muziek te genieten.

Voor ons als SP Dordrecht en mooie kans om de SP jongerenorganisatie ROOD onder de aandacht bij het brede publiek te brengen.

Zaterdag 14 juni waren we vanaf 14.00 uur aanwezig om pennen, sponsen en flyers uit te delen.

Hieronder beknopt de tekst van de flyer die we daarbij uitdeelden!

Voor jouw toekomst!

1

Wij strijden in deze gemeente voor behoud van dit soort festivals. Zowel Wantij als Big Rivers worden bedreigd door bezuinigingen. Als SP Dordrecht en ROOD vinden we het belangrijk dat jong en oud, arm en rijk  ook in de buitenlucht op een ontspannen manier van muziek en cultuur moeten kunnen genieten.
A. De rol van de commercie moet worden terug gedrongen.
B. We willen dat Wantij weer een open festival gaat worden, waar iedereen zijn kleedje en eigen eten en drinken mee naar toe kan nemen.
C. Nadruk op kansen voor lokale bands. D. Tweede dag weer met het wereldfestival: muziek uit alle delen van de wereld met bijbehorende markt.

2

Dit kabinet voert een nieuw leenstelsel in voor iedereen die verder wil gaan studeren.
A. Als je geen rijke pa of ma hebt die je studie en je levensonderhoud betalen, dan kom je straks van MBO, HBO of Universiteit met een schuld van tienduizenden euro's, die je het grootste deel van je leven zal blijven achtervolgen.
B. Volgens het rechtse kabinet van PvdA en VVD een "investering in jezelf". Terwijl dit kabinet talloze campagnes voert onder het motto "geld lenen kost geld" - als waarschuwing tegen teveel lenen - wordt jongeren juist verteld dat ze zich tot hun nek toe in de schuld moeten steken.
C. Natuurlijk wordt geroepen dat je de leenschuld niet hoeft af te betalen, als je later geen werk hebt. Die schuld wordt wel steeds hoger door de rente op rente. D. Zodra je iets gaat verdienen kun je het geld direct weer inleveren.

3

ROOD en de SP eisen voor alle jongeren in het onderwijs een beurs waarvan te leven valt. Onderwijs moet gratis zijn voor iedereen.

ROOD voert ook actie tegen hoge kamerhuren, tegen gebrek aan kamers voor jongeren, voor behoorlijke lonen voor jongeren, en verzet zich tegen racisme.

Sluit je aan bij ROOD en de SP en wordt actief!

Complimenten voor deze tekst; heel sterk. Zo denk ik ook.

H.G.
Kees