kom op voor de kleine winkelier

22 juli 2014

kom op voor de kleine winkelier

De winkels in uw wijk staan onder grote druk. Door de crises en dalende inkomsten geven we met zijn allen minder uit. Toch houden deze winkels, zo belangrijk voor het sociale contact, het hoofd nog boven water. Dit komt vooral omdat voor de meeste winkels dezelfde openingstijden gelden.

Zo kunnen kleine winkels het volhouden naast het grootwinkelbedrijf.

Sommige Dordtse politieke partijen pleiten echter voor opheffing van die bescherming en willen dat winkels zeven dagen per week open kunnen. Geen probleem voor een grote keten, supermarkt of grote drogist. Zij kunnen hun personeel (u?) immers gewoon altijd inplannen om te werken op zondag zonder alle huidige extraatjes.

Kleine winkeliers hebben die luxe niet. In andere steden blijkt dan ook keer op keer dat 64% tot 85% van de kleine ondernemers niet zeven dagen per week open kan. Zeven dagen open gaat ten koste van hun gezin, niet 7 dagen open betekent op den duur een faillissement. Ga er maar aanstaan. De crisis heeft toch duidelijk gemaakt dat er meer is dan geld verdienen?

Kiezen we voor het grootwinkelbedrijf of de winkel om de hoek?

SP, CDA en CU/SGP kiezen niet direct de kant van het grootwinkelbedrijf. Wij kiezen voor het belang van de gewone mensen en de hardwerkende kleine winkelier. Voor de alleenstaande moeder of vader die niet óók nog in het weekend kan gaan werken. Voor de mensen met een kleine beurs die afhankelijk zijn van een vriendelijke winkel in de wijk. Voor een dag van rust en bezinning. Voor het behoud van winkels in elke wijk en niet alleen in het centrum.

Geef Uw mening voor 1 augustus!

Laat de gemeenteraad horen aan welke kant u staat
tot 1 augustus kan iedere Dordtenaar laten horen dat winkels in de wijk belangrijk zijn! Kom op voor de leefbaarheid in uw wijk, steun de winkelier om de hoek en laat de Dordtse gemeenteraad voor 1 augustus weten dat 52 koopzondagen per jaar een slecht idee is. Mail of schrijf naar:

Per post: B&W Dordrecht, t.a.v. directeur Stadsontwikkeling, Postbus 8, 3300 AA Dordrecht.

Per mail: dordrecht@sp.nl

Ik ben ook tegen 52 koopzondagen.Ik gun elke winkelier veel vrije zondagen
hein kerkhoff

wij zijn voor de kleine winkelier dus geen extrakoopzondagen, genoeg is genoeg
en steunen hier bij de partijen die hier tegen zijn
wij hopen dat hier veel reacies op komen NEE DUS

Natuurlijk willen de kleine ondernemers geen
oneerlijke concurentie van de grootwinkelbedrijven
door 52 koopzondagen.Ze moeten al hard genoeg
werken om het hoofd boven water te houden.