8 november demonstratie den haag: red de zorg!

22 oktober 2014

8 november demonstratie den haag: red de zorg!

De Campagne 'Red de zorg' is in volle gang en wordt uitgevoerd door Abvakabo/FNV/Zorg en veel SP leden. Op zaterdag 8 november gaan de vakbonden voor de campagne 'Red de zorg' actie voeren in Den Haag.  De SP steunt deze actie. Het eerste deel van de petitie, 100.000 handtekeningen, zal worden aangeboden aan de Eerste Kamer. Daarnaast staat een demonstratie langs de gebouwen van de Tweede Kamer gepland. Een protest tegen de nieuwe wetten (wlz/wmo), en de sluiting van 800 zorgcentra, ontslag van 100.000 werknemers en wel  € 2.9 miljard  aan bezuinigingen in de zorg. Een grote opkomst voor de demonstratie zal veel steun geven aan deze actiedag voor de campagne 'Red de zorg'.

De bond zet gratis bussen in. Op deze site kun je hier meer over lezen en je aanmelden, ook staan hier de vertrektijden en vertrekpunten van de bussen vermeld. Kijk op de site van de Abvakabo FNV
of  Red de zorg en help mee!

Als er zich vanuit een bepaalde regio meer dan 36 mensen hebben aangemeld, wordt daar een bus voor geregeld.

Wij roepen alle SP leden op en iedereen die het ter harte gaat om mee te komen naar Den Haag!

Datum en tijd: zaterdag, november 8, 2014 - 13:00 tot 16:00
Waar:  Den Haag.