Vogelbuurt doet mee!

16 augustus 2015

Vogelbuurt doet mee!

Foto: Jan Brongers / SP Dordrecht

Op Zaterdagmiddag 27 juni werden onder het genot van een ijsje de laatste handtekeningen gezet op de lijsten van het actiecomité Vogelbuurt 'Huur te Duur'.

486 handtekeningen

Wist het comité in drie weken tijd op te halen bij de symphatisanten voor deze actie, onder de ruim 700 huurders in de wijk. "We zijn het zo ongeveer wel zat met Woonbron", weet de trekker van deze actie Eveline Kusters te vertellen. "Toen ik hoorde van de protestactie van de SP in Wielwijk tegen de misstanden in de sociale woningbouw, hing ik meteen aan de telefoon of we samen konden werken en ja hoor, het was direct voor elkaar."

Foto: Jan Brongers / SP Dordrecht

Onderweg aanbellen in de Vogelbuurt

De handtekeningen aanbieden

"Doen we op Woensdagmiddag 19 Augustus om 16.00 uur in de wijkwinkel van Woonbron aan de Pluvierstraat," weet Eveline Kusters te vertellen. "We zijn al sinds 2010 bezig om in gesprek te blijven met de gemeente en Woonbron over de problemen in onze wijk. Met deze handtekeningen geven we weer eens het signaal af dat het anders moet en kan, en het geduld bij ons zo langzamerhand op raakt"

Foto: SP / SP Amersfoort

Met deze langlopende actie in Dordrecht vraagt de SP aandacht voor de groeiende problemen bij de huurders van de sociale woningbouw in Dordrecht. Steeds meer huurders hebben moeite om rond te komen door de alsmaar stijgende huren. En de woningvoorraad van voldoende goede huurwoningen voor mensen met een klein inkomen neemt in Dordrecht af.

Iedereen moet in Dordrecht op een betaalbare manier kunnen blijven wonen. Ook wanneer je gewoon een klein inkomen hebt.