De bijstandsgerechtigden aan het woord in dordrecht

Sadet Karabulut is een landelijk onderzoek gestart onder mensen die aangewezen zijn op het vangnet van de bijstand. De werkloosheid is historisch hoog. Het rijk kort op de hoogte van de uitkering. Veel gemeenten zetten bijstandsgerechtigden aan het werk, zonder eerlijk loon of fatsoenlijk contract.

Bijstandsgerechtigden worden nu gevraagd naar, de kwaliteit van dienstverlening door de sociale dienst, en de problemen waar ze tegen aan lopen, en gevraagd naar mogelijke oplossingen. Er zijn namelijk steeds meer meldingen van mensen die vast lopen in een bureaucratisch web van regels.

Sadet roept iedereen, die het aangaat, op... om toch vooral de enquette in te vullen.

De enquête vraagt bijstandgerechtigden o.a. naar hun ervaring met; inkomensondersteuning, bijzondere bijstand en langdurigheidstoeslag.

• Hoe is het om van een bijstandsuitkering te moeten leven?
  • Hoe is de begeleiding?
  • Wat vindt u van werken met behoud van uitkering?

Wilt U uw ervaringen kwijt en heeft U suggesties, vul dan gerust de enquette in

Sociale Dienst Drechtsteden

De SP Dordrecht is ook erg benieuwd naar uw ervaringen met de SDD. Twee derde van haar klantenbestand bestaat immers uit Dordtenaren. Een belangrijke vraag daarbij is, helpt de SDD haar bijstandsgerechtigden voldoende om aan werk te komen? Of signaleert U andere mistanden in de uitvoering. Wij horen het graag van U.

Meldpunt

De SP Dordrecht is enige tijd geleden een meldpunt gestart waar u, eventueel (ook anoniem) uw ervaringen kunt melden. U kunt uw ervaringen melden via klachtenbaanbrekend@gmail.com