Vervolg op de acties in de zorg, ook in Dordrecht

Na een door de SP Dordrecht georganiseerde en zeer druk bezochte bijeenkomst over de thuiszorg op 12 januari was er op 11 april een tweede bijeenkomst. Deze keer georganiseerd door de Abvakabo in samenwerking met het Platform Tegen Armoede Drechtsteden. De SP heeft de avond met vier leden bijgewoond.

De avond begon met een door de SP beschikbaar gestelde DVD waarin de problemen in de thuiszorg helder uiteen werden gezet. Vervolgens heeft Marlieze Warnaar, van de Abvakabo, de problematiek van de thuiszorg nog eens uitgelegd. De regeringsvoorstellen leiden tot veel ontslagen in de thuiszorg en heel veel cliƫnten die zonder hulp komen te zitten.

Afgesproken is dat de Abvakabo medewerkers uit de thuiszorg, telefonisch benaderd gaan worden om te kijken of er actiebereidheid is. Een aantal aanwezigen heeft spontaan aangegeven hieraan te willen meewerken. Naast lokaal op te zetten acties, kan dan op 8 juni met zoveel mogelijk mensen deelgenomen worden aan de landelijke actie in Amsterdam.