Dordtse 1-mei viering in Bibelot met SP, PvdA en Groenlinks

22 april 2005

Dordtse 1-mei viering in Bibelot met SP, PvdA en Groenlinks

persbericht - De linkse partijen GroenLinks, SP en PvdA in Dordrecht hebben elkaar gevonden in het samen organiseren van een 1 mei feest in Bibelot. Na vele stille jaren wordt dit jaar de Dag van de Arbeid groots gevierd met een aantrekkelijk programma, waarin debat en muziek elkaar afwisselen.

Na een inleidend praatje door Viona Versluis, tot voor kort stedelijk jongerenwerker van de Dordtse Welzijnsorganisatie, is er een optreden van de reggaeband I-motion. Vervolgens vindt er een Lagerhuisdebat plaats. Drie jonge politici uit GroenLinks, SP en PvdA verdedigen een stelling, waarna een debat volgt. De stellingen gaan over arbeid en solidariteit tussen jong en oud, politiek en mediahypes en over uitgaan in Dordrecht. Het debat wordt geleid door Viona Versluis.

Daarna wordt het een swingend feest voor jong en oud met wederom een optreden van I-motion en van een DJ van Bibelot.

De organiserende partijen en hun jongerenorganisaties zijn met informatiestands aanwezig om bezoekers te informeren. De ‘Rode Avond’ in Bibelot duurt tot 24 uur. De toegang is gratis.