SP kandidaat kamerlid Emile Roemer in debat over verslavingszorg

9 november 2006

SP kandidaat kamerlid Emile Roemer in debat over verslavingszorg

De Hoop organiseert politiek debat over verslaving.

Stichting De Hoop, centrum voor evangelische verslavingszorg en hulpverlening, organiseert op vrijdag 10 november 2006 een politiek debat over verslaving in Nederland. Tijs van den Brink, presentator van Netwerk, zal het debat leiden.

Deelnemers zijn:
Cisca Joldersma (CDA),
Joël Voordewind (ChristenUnie),
Emile Roemer (SP) en
Gideon Simon (EénNL).

Op deze manier wil De Hoop aandacht vragen voor het verslavingsprobleem en de oplossing ervan. Het debat vindt plaats op Dorp De Hoop, Provincialeweg 70 in Dordrecht, van 14.00 tot 16.00 uur.

De deelnemers zullen debatteren over jongeren en alcohol, het Nederlandse cannabisbeleid en de toekomst van de verslavingszorg. Het debat is onderdeel van de ‘Week van Verslaving 2006’. Voor deze landelijke themaweek hebben dertien christelijke organisaties voor verslavingszorg en –preventie de handen ineengeslagen. De organisaties hebben gezamenlijk de website weekvanverslaving.nl ontwikkeld. Op deze website staat informatie over het politiek debat en andere activiteiten die in deze week georganiseerd worden.

U bent van harte welkom bij het politiek debat! Aanmelden is niet nodig. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Public Relations van Stichting De Hoop, via telefoonnummer (078) 6 111 356 of via het e-mailadres info@weekvanverslaving.nl.