SP OV-TOUR DOOR Z-H

27 februari 2007

SP OV-TOUR DOOR Z-H

Afgelopen zaterdag voerde de SP OV-TOUR ook langs Dordrecht. Een korte impressie van deze middag.

Omstreeks half vier verzamelde de SP-ers van de afdeling Dordrecht zich op het station om zich op te maken voor de provinciale campagne 'Beter OV NU Zeker SP'. De rode paraplu opgezet en de vlaggen opgehangen, al snel wisten de mensen ons te vinden en was er veel aanspraak over de grieven van de reizigers wat betreft de problematiek in Dordrecht rond Arriva.

Tien over vier arriveerde de trein uit Rotterdam met daarin de door de provincie trekkende SP campagne. Groot was de animo voor de standpunten van de SP wat betreft het OV en de zienswijze van de SP hierover. Ook dhr. Leo Schaap kwam langs namens de oudere reizigers van Arriva gedupeerd door het verlies van hun opstaphaltes aan oa. de Planetenlaan hij overhandigde hierover een petitie aan kandidaat statenlid Lies van Aelst, Lies is jongste statenkandidaat voor de SP en nr. 5 op de lijst. Ook zij was samen met enkele afgevaardigden vanuit Gorinchem naar Dordrecht gekomen om ons team te versterken voor deze actie.

Samen met de afvaardiging uit Gorinchem zijn enkele Dordtse SP-ers met de door Arriva beheerde treindienst richting Gorinchem vertrokken om deze actie daar voort te zetten. Het was een sucssesvolle middag mede door de lofende woorden van de reizigers over de actie, veel mensen wisten niet dat de provincie de zeggenschap heeft over de aanbesteding van het OV in Dordrecht, wij hebben als SP met deze actie daar goed de aandacht op gevestigd!