IN DE HELE REGIO EEN GROTE WINST

13 maart 2007

IN DE HELE REGIO EEN GROTE WINST

Niet alleen in Dordrecht, ook in het gehele regiogebied behaalde de SP grote winst bij de Statenverkiezingen afgelopen woensdag. In veel gemeenten is de SP drie tot vier keer zo groot geworden als vier jaar geleden. In Zwijndrecht wordt de SP met 13,5 procent vier keer zo groot als in 2003. In H-I Ambacht behaalde de SP een winst van 6,1 procent 8,5 procent van de kiezers stemden SP in deze gemeente een verdriedubbeling. En in de gehele Hoekse Waard haalt de partij scores boven de tien procent, met een vervijfvoudiging in Strijen.

Ineke Palm, voorzitter van de SP afdeling Rotterdam, gaat waarschijnlijk zitting nemen de Eerste Kamer. Door de grote groei van de SP bij de Statenverkiezingen van afgelopen woensdag haalt de SP hoogstwaarschijnlijk twaalf zetels in de Senaat, Ineke staat als twaalfde op de kandidatenlijst.
Eind mei kiezen Provinciale Staten de Eerste Kamer.
Ineke is 56 jaar, en is nu afdelingsvoorzitter in Rotterdam ook is zij werkzaam voor het Wetenschappelijk Bureau van de SP.
Wiel Senden de penningmeester van de afdeling Rotterdam en regio voorzitter van Zuid-Holland gaat vanaf nu zitting nemen in de fractie van onze provincie.

De juichende Statenfractie