SP Dordrecht viert 1 mei

26 april 2007

SP Dordrecht viert 1 mei

1 Mei; de dag van de arbeid, dag van de solidariteit en strijd. Een dag waarop velen stilstaan bij de geschiedenis van deze belangrijke dag voor de arbeidersstrijd.

1 mei

Als SP Dordrecht willen wij graag stil staan bij de gevolgen van de huidige dynamiek van onze continue veranderende maatschappij op de arbeiders en de arbeidersstrijd. In Europa en in Nederland worden we in hogere mate geconfronteerd worden met arbeidsmigratie; dit zal verstrekt worden mede door de grenzen die opengesteld zullen worden.

Tijdens de viering zal politicoloog Arjan Vliegenthart, Eerste Kamer kandidaat voor de SP, spreken over de globalisering en de Europese uitbreiding- toegespitst op arbeidsmigratie.

Ook zal er een internationaal tintje zijn aan deze avond met onze tweede spreker; Mr. Chico van de Filipijnse arbeidersbeweging. Hij zal spreken over de effecten van de globalisatie op de arbeidersstrijd in de Filipijnen.

Naast de inhoudelijke bijdrage van beide sprekers, opgeluisterd door gedichten over de strijd is er voldoende ruimte om onder het genot van een drankje na te praten en te discussieren over deze onderwerpen.

Wij nodigen u uit om aanwezig te zijn op de viering en hopen u daar te mogen begroeten.

Datum: 1 mei
Locatie: Stichting t’ Hof