ALV: nieuw bestuur gekozen

17 juni 2007

ALV: nieuw bestuur gekozen

Op dinsdag 12 juni heeft er een Algemene Ledenvergadering plaats gevonden van de afdeling.

De opkomst was, gezien de uitzonderlijke situatie waarin de afdeling zich bevond, beslist goed te noemen. De avond werd voorgezeten door Rosita van Gijlswijk, lid van de SP-fractie in de Tweede Kamer en van het SP-scholingsteam. Na wat huishoudelijke mededelingen heeft Wiel Senden, de regiobestuurder, verslag gedaan van het afgelopen halfjaar. Bij gebrek aan een bestuur was hij verantwoordelijk voor de afdeling. Er is in Dordrecht een goede campagne gevoerd voor de Statenverkiezingen. Verder is er gewerkt aan de scholing en training van een nieuw te vormen bestuur.
Er waren negen kandidaten, waarvan er 7 waren voorgedragen door de selectiecommissie. Zij zijn ook door de ALV gekozen, de andere 2 kandidaten hadden niet genoeg stemmen. Voor de functies van voorzitter en organisatie secretaris waren geen tegenkandidaten. De volgende mensen zitten in het bestuur:
* Gerben van der Weert, voorzitter
* Dilber Seckin, organisatiesecretaris
* Jan Meijer
* Aziz El Manouzi
* Rick Nuninga
* John Duijsens
* Hatice Karabulut
Verder zijn er nogal wat thema's door de afdeling aangedragen. De belangrijkste waren sociale woningbouw, met name Dordt West, bajesboot, winkelcentrum Stadspolders, het Noorderkwartier en het eventueel opzetten van een Formulieren Brigade. Verder is er toegezegd door het nieuwe bestuur dat er veel met de leden gedaan wordt. Niet alleen bijeenkomsten voor het 14de SP-congres, maar ook dat er een jaarplan komt voor 2008 dat in december wordt vastgesteld door de ALV.