Nieuwe Ledenbijeenkomst

25 september 2007

Nieuwe Ledenbijeenkomst

Op 25 september jl. heeft het bestuur samen met het SP Scholingsteam een eerste Nieuwe Ledenbijeenkomst georganiseerd. Met een kleine en goed geluimde groep is een positief begin gemaakt met de wederzijdse kennismaking met de SP en elkaar.

De bijeenkomst werd door Harre van der Nat van het landelijk scholingsteam geleid . Met 4 bestuursleden die aanwezig waren was er een goede mix van nieuwe en oude leden die veel informatie en ervaringen met elkaar konden delen.
Met een uitgebreide presentatie en een film over de geschiedenis van de SP werd de discussie op gang gebracht. Het is erg goed te horen waarom mensen kiezen voor de SP, zodat we nogmaals bevestigd worden in onze politieke keuze dat we bij de ' club' zitten die echt het beste voorheeft met de samenleving. De leden stelden vragen over de groei van de SP op landelijk en lokaal niveau. Belangrijk was ook dat men zich afvroeg hoe deze groei zich verhoudt tot afdelingsniveau. Velen toonden zich geintresseerd om meer te weten over wat men zoal kon doen voor de afdeling.
De afdeling heeft voldoende nieuwe en oude leden die een enthousiaste en positieve impuls aan de afdeling willen en kunnen geven. We zullen ons als bestuur op deze mensen beroepen in verdere scholingen en bijeenkomsten.