Wijk voor Wijk

26 oktober 2008

Wijk voor Wijk

Afgelopen vrijdag 24 oktober waren Paul Ulenbelt en Paul Lempens in Dordrecht. Zij bezochten daar, samen met Gerben van der Weert en Jaap de Jong, de stichting Wijk voor Wijk.Lunch bij Wijk voor Wijk

Stichting Wijk voor Wijk wil aan werklozen een werkplek bieden die zinnig is. Vandaar dat gekozen is voor het verrichten van klussen in de wijk. Zo worden er twee doelen in één keer gehaald: deelnemers krijgen werkervaring die realistisch is en de wijk wordt er ook beter van.
Het initiatief bestaat nog niet zolang, maar kan wel al succesvol genoemd worden. Het is kleinschalig, menselijk en lokaal, omschrijvingen waar de SP al jaren voor pleit.
Om zelf ook mee te maken hoe het is om in de buurt te klussen, mochten Paul Ulenbelt, Paul Lempens, ( allebei uit de Tweede Kamer) Gerben van der Weert (afdeling Dordrecht) en Jaap de Jong( afdeling Zwijndrecht) zelf ook meehelpen. Paul, Mohammed en Gerben aan het werk.Het miezerde, vandaar de regenpakken. Het was een interessante en vruchtbare middag.Paul Ulenbelt hard aan het werk. (foto's: Benjamin van de Velde)