Minder Brussel

8 mei 2009

Minder Brussel

Op 2 mei jl voerde de SP Dordrecht actie om aandacht te vragen voor de Europese verkiezingen.

Sterverslaggever Ad van Herik van RTV Dordrecht iep toevallig langs en deelde het enthousiasme van de SP - ers
Hij was bereid om een van de eerste exemplaren het boek '' Nederland wil minder Brussel '' van Dennis de Jong , SP lijsttrekker voor de Europese verkiezingen , in ontvangst te nemen uit handen van SP bestuurslid Donnie Greve.
De belangstelling voor de SP folders was groot . Na afloop werden ook enkele verkiezingsborden beplakt ( de gemeente Dordrecht heeft deze borden niet binnen de gebruikelijke 6 weken voorafgaande aan de verkiezingen geplaatst en vaardigde ook nog eens een plakverboT uit . Partijen moeten hun posters aanleveren waarna die dan op volgorde geplakt zouden worden.
Omdat er nog geen volgorde bekend is plakt de gemeente nog niet . Kortom Dordrecht stelt zichzelf boven de wetgeving . De borden hangen erg hoog .. maar t enthousiasme om toch de posters te plakken was net iets hoger
.
Na afloop werd de weggeefwinkel Dordrecht bezocht . De 6 gekraakte appartementen boven de weggeefwinkel moeten volgens een gerechtelijke uitspraak per juni worden ontruimd . Dat besiste de rechter voordat de nieuwbouwplannen werden afgekeurd
En zoals het er nu naar uit ziet zullen de krakers daaraan gehoor geven.
Doordat vergunningen zijn geweigerd aan project ontwikkelaar Dhr van Pelt zit de weggeefwinkel voorlopig en hopenlijk goed .
De weggeefwinkel Dordrecht gaf ons als dank voor onze belangstelling een hoop mokken mee voor het net geopende partijkantoor van de SP Dordrecht