SP Dordrecht kiest nieuw bestuur

8 mei 2013

SP Dordrecht kiest nieuw bestuur

In een goede sfeer heeft de ledenvergadering op 6 mei de gebruikelijke jaarstukken besproken. De leden konden zich verder vinden in het behaalde resultaat over 2012.
Ook stemden de leden in met een nieuwe opzet voor het besturen van de afdeling, en het daarbij behorende bestuur.

Veranderingen

"Om slagvaardig met de komende ontwikkelingen om te gaan vraagt de positie van het bestuur, om een andere invulling.
Gelukkig hebben voldoende mensen zich nu opgegeven om daaraan te kunnen voldoen. De komende tijd zal duidelijk worden wie wat voor zijn rekening gaat nemen, we zien U daarom graag terug op de algemene ledenvergadering van 19 november aanstaande!"
aldus, Helma van 't Slot.

Het bestuur bestaat nu uit: Helma Meijer-van’t Slot, voorzitter; Erik de Groot, organisatiesecretaris en de leden Ineke Jager, Sander Hollemans, Hatice Karabulut, Alfred Meijer, Arnold Slotboom, Yavuz Yildirim en Orhan Zengin.
De leden verdelen onderling de volgende taken: fractie, communicatie, actie/kerngroep, leden, hulpdienst, penningmeester en ROOD.

Afscheid is genomen van de bestuursleden Jan Brongers en Maaike van Wingerden. Zij hebben een belangrijke rol vervult in het bereiken van de positie die de SP thans in Dordrecht inneemt.

SP Dordrecht spreekt over activisme

De vergadering werd afgesloten met een bijdrage van
Harre vd Nat (fractievoorzitter SP in provinciale staten van Zuid-Holland en lid van het SP scholingsteam) over effectief actievoeren.

"De SP is anders dan andere partijen, de SP is groot geworden door op te trekken met de mensen in de wijken, in de fabrieken, en daar waar mensen knel komen te zitten. De meetlat is altijd weer gelijkwaardigheid, menselijke waardigheid en solidariteit. Dit is nog steeds de basis waaruit de SP werkt. Leg je oor te luister in de wijken en bij je leden. Waar schort het aan? Ga netwerken in Dordrecht en vorm je een eigen mening. Stap er op af. Hoe kan je daar als SP samen met de bewoners van de stad wat aan doen? Op straat ontstaan de ideeën en voeren we actie. De standpunten van de SP, ook die in de gemeenteraad, kunnen daar niet los van worden gezien. Laten we met elkaar en jullie als SP Dordrecht, Dordrecht socialer maken!" aldus Harre.

Kortom een inspirerende bijdrage, om de inmiddels opgezette actieagenda, mee te gaan uitvoeren. Het zou helemaal mooi zijn als dit alles uiteindelijk zal leiden tot een succesvolle deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.