Vogelbuurt vergeethoekje Dordrecht!

14 mei 2013

Vogelbuurt vergeethoekje Dordrecht!

Op maandag 13 mei belden een aantal leden van de SP Dordrecht aan in de Aalscholverstraat om te buurten in de Vogelbuurt. Naast de ZO krant brachten ze de Jaarkrant van de SP afdeling Dordrecht mee.

Aanbellen, om te horen wat er leeft onder de buurtbewoners!

Huurverhoging

Ze vroegen de bewoners van de huurwoningen naar hun bekendheid met de nieuwe inkomens afhankelijke huur die binnenkort ook voor hun woning zal gaan gelden. Gewezen werd op het controleren van het opgegeven verzamelinkomen over 2011 en het vergelijken daarvan met het huidige inkomen.
Het is te merken dat de inkomens van de bewoners onder druk staan en de meesten zien de huurverhogingen dan ook met angst tegemoet.
Veel bewoners waren niet op de hoogte van het voor 1 juli bezwaar maken tegen de extra huurverhoging. Tot nu toe is daar geen duidelijke informatie over ontvangen.
Reden voor de SP afdeling Dordrecht om de komende tijd nog eens wat vaker aan te bellen in de buurt en te wijzen op de mogelijkheid van de gratis SP Hulpdienst.

Toekomst

Erg ongemakkelijk was de beleving niet te weten waar men nu aan toe is met de toekomst van de buurt. De vijf jaar geleden beloofde renovatie blijft uit. Tuinen verzakken. Er is achterblijvend onderhoud van trappenhuizen, de woningen en de omgeving. Door de opgelopen kosten durft men ook zelf niet te investeren in sanitair en schilderwerk.
Bewoners op de 1e verdieping hebben regelmatig last van insluipers en willen graag wat hoger wonen. Ouderen die op 3 hoog wonen zouden graag wat lager willen gaan wonen. Men is in het zicht op de komende renovatie bang bij te vroeg verhuizen er financieel op te verliezen. Daarom blijft men zitten, waar men zit.

Ergernis

De onderlinge verantwoordelijkheid voor het schoonhouden in portiekwoningen is voor velen niet helemaal duidelijk. Dat werkt vervuiling en onderlinge ergernis in de hand.

Kwetsbare kinderen!

Verbaasd is men vooral voor het uitblijven van verkeersmaatregelen om de 30 km zone te handhaven. "Andere wijken hebben volop drempels om de hardrijders af te remmen, en hier in deze kinderrijke buurt is er tot aan het Vogelplein geen één te vinden, ik hou mijn hart dagelijks vast!" aldus een bezorgde buurtgenoot.

Reacties

Het schrikbarend hoe de huren de laatste tijd zijn gestegen ik sprak iemand die woont in een ordinaire portiek flat in Neuw Krispijn betaald inclusief service kosten al €575 per maand .Waar moet dit naar toe.
Wij moeten Rutte stoppen. en ik stem nooit meer op de PVDA!!!!