'basta de ommezwaai' gaat verder

'basta de ommezwaai' gaat verder

Demonstranten in Amsterdam

Koopkracht, echte banen!

Deze regering heeft ons land in een neerwaartse spiraal gebracht. Bezuinigingen, teruglopende investeringen en bestedingen, lagere belastinginkomsten, oplopende werkeloosheid, hogere woonlasten, stijgende kosten van levensonderhoud, belasting verhogingen, lagere pensioenen, afbraak van zorg en nog meer bezuinigingen.

Ton Heerts voorman van het FNV liet op de SP Partijraad van 23 november weten, "dat de FNV trots is op het 'Sociaal akkoord' maar de strijd nog niet gestreden is. We stellen een looneis van 3%, willen minder flexwerk en meer echte banen. We zullen de komende maanden doorgaan, tot alle oneigenlijke voorstellen van tafel zijn. De FNV moet nog wennen aan het gezonde activisme, we hebben nu een leden parlement, dat maakt de FNV sterker, we zijn er klaar voor!"

Emiel Roemer; "Wij laten zien dat het anders kan en dus anders Moet. Nederland is een rijk en ontwikkeld land met enorme mogelijkheden, het is aan ons om de lasten en lusten eerlijk te verdelen en mensen weer eerlijke kansen te bieden in plaats van angst voor armoede en zicht op uitzichtloosheid.

Voorlopig gaat de actie 'Basta' in samenwerking met het FNV door. Alleen met hoop op verandering en met optimisme, maken we een einde aan de sfeer van negativisme en cynisme die momenteel boven ons land blijft hangen. BASTA, ik zeg met U het is genoeg!"