aftrap campagne 'kies nu anders'!

19 januari 2014

aftrap campagne 'kies nu anders'!

Sadet Karabulut kwam zaterdag 18 januari op deze voor de SP afdeling Dordrecht historische avond de leden een hart onder de riem steken.

`Jullie doen nu voor de eerste keer mee en er is daarvoor hard gewerkt het afgelopen jaar. Het meedoen van de SP zal voor Dordrecht van grote betekenis zijn. Onze samenleving staat onder grote druk en het is van groot belang om de menselijke waardigheid, gelijkheid en onderlinge solidariteit daarbij niet uit het oog te verliezen!´, aldus Sadet.

Sadet verwees verder naar haar bezoek eerder op die dag aan het´Kanaleneiland in Utrecht´waar het vinden van werk momenteel een groot probleem is, met uiteindelijk woninguitzetting tot gevolg. Verder haalde ze het vlammend betoog aan dat door Alexis Tsipras, partijleider van de Griekse oppositiepartij Syriza werd gehouden over de effecten van de crises in Europa op de bevolking.  Alexis was die dag te gast in ons SP partijkantoor ´de Moed´ tijdens het grote debat over... ´Democratie, economie en samenleving´.

Moedige keuzes

´Willen we in Nederland wel de jeugdwerkeloosheid op laten lopen tot 60%. Het midden en kleinbedrijf meer dan halveren. De middenstand tot een minimum reduceren. Dit door de banken te redden met geld van de burgers en door de winsten aan de grootverdienders en grootbedrijven te laten.... ik zou zeggen NEE.

Laten we onze zeggenschap over het inrichten van de samenleving niet langer weggeven aan het internationale bedrijfsleven en de banken. Niet in Europa en niet in Nederland.

Daarvoor zijn er moedige keuzes noodzakelijk.
Niet langer Liberaal en daardoor nog meer afbraak. Maar juist door nu te kiezen voor 100% sociaal.
Het is sociaal om te strijden voor betaalbare zorg. Het is sociaal om werkeloosheid terug te dringen. Het is sociaal om goed loon naar werk te verdienen. En het is sociaal om betaalbaar te kunnen wonen. En dat voor iedereen! Met deze boodschap aan de kiezer. Die hier meer dan ooit op zit te wachten zie ik voor jullie in Dordrecht een grote slaagkans!´,  aldus Sadet.

Wel 50 bezoekers luisteren aandachtig

Lijsttrekker

Na het betoog van ons tweede kamerlid Sadet Karabulut was het de eer aan Ronald Portier onze lijsttrekker om aan de toehoorders het verkiezingsprogramma.. de vijf speer punten en ook de vijf raadskandidaten te presenteren.

Ronald Portier geeft op indringende wijze uitleg

Ronald,´De burger moet weer aan het woord komen. Niet de gemeenteraad alleen bedenkt wat goed voor hen is. Ze mag dan met een mooi voorstel komen voor een project maar het zijn de mensen in de wijk en buurt die uiteindelijk het laatste woord zouden moeten hebben liefst al vooraf bij de besluitvorming. De SP zal hen daarbij helpen en deze houding is een fundamenteel andere benadering.´ Ronald Portier gaf daarna een helder voorbeeld aan de hand van het optreden van de gemeente rondom het project ´Doelesteijn´.

De vijf speerpunten

Ronald gaat verder. ´Na kortere wachttijden voor een uitkering, werken tegen eerlijk loon, behoud van voldoende sociale huurwoningen en een veilige en groene stad is de betaalbaarheid en beschikbaarheid van goede zorg door professionals voor iedereen in de wijk eigenlijk ons belangrijkste speerpunt. Door de aanstaande veranderingen komt er een hoop op de gemeente af maar niet met het voldoende geld erbij. Wij zouden als SP al lang protesteren. Het betaalbaar houden van de uitvoering daarvan kunnen we helaas niet overlaten aan de marktwerking zoals nu steeds gedacht wordt.
Zonder winstoogmerk zelf organiseren van zorg is dan een logische vervolg oplossing!´, aldus tenslotte Ronald Portier

Kandidaten

Ronald met kandidaten en bestuur op de trap

Sfeerfoto´s door Alex Groen

Nog lang napraten......

Gastheer Edjo Frank en Alfred Meijer

Edjo Frank gaf eerder op de avond de aftrap..

Reacties

Het was een geslaagde avond en een motiverende aftrap van de kampagne voor de gemeenteraadsverkiezing. De SP Dordrecht is er klaar voor. Veel succes voor SP afdeling Dordrecht!