Meer dan 3000!

9 november 2014

Meer dan 3000!

Mensen uit alle zorg geledingen kwamen Zaterdagmiddag bijeen tijdens de FNV actie 'Red de Zorg' op het Spuiplein in Den Haag. Om tijdens een demonstratieve mars langs Spui en Hofvijver naar het Malieveld te lopen. En zo uiteindelijk weer per bus veilig naar huis terug te keren.

SP Dordrecht was er ook bij.

Handtekeningen

Er zijn in korte tijd door het hele land 156.450 handtekeningen verzameld. Ook zijn er verschillende spraakmakende acties gehouden om snel aan de handtekeningen te komen. "Wanneer iedereen die hier vandaag aanwezig is er nog eens 150 ophaalt halen we gemakkelijk de 300.000" hield vakbondsman Kuin de toehoorders nog eens voor.

Oude Nijhuis

"Niemand zal mij de mond snoeren!" zei een geroerde heer Oude Nijhuis na afloop van het in ontvangst nemen van de gouden 'opkomen voor de zorg' speld. Deze had hij na alle aandacht van de landelijke pers wel verdiend vonden de leden van het FNV met Lilian Marijnese voorop. Hij bedankte iedereen en riep na afloop op; 'om toch vooral door te gaan met de strijd voor al de mensen die dit nodig hebben en laat je niet de mond snoeren'.

Het gaat te snel

'De zorgwetten worden in een onverantwoord hoog tempo door de kamer gejast. Dit heb ik nog niet eerder zo meegemaakt. We kunnen niet de juiste afwegingen maken over de gevolgen of effecten van de wetten en dit goed overzien. Daarom zeggen wij nu al, niet doen op die manier!' , wist Tineke Slagter SP 1e kamerlid de toehoorders te vertellen.
Ze kwam aan het woord samen met de vertegenwoordigers van PvdA en Groen Links.

Vakbond nog niet klaar!

'Deze handtekeningen gaan naar de 1e kamer.
Wij gaan er nu 300.000 ophalen! Voor een petitie om in Mei een referendum te houden. Wij gaan door met onze strijd, voor goede zorg, goed betaalde banen en menswaardige behandeling van onze zieken! Het kan anders en het moet ook anders. Al heeft de regering hier moeite mee, ze zijn in 2015 nog niet van ons af! En ook niet de jaren daarna!"
aldus Ton Heerts