SP vlag

25 november 2014

SP vlag

Ging uit op donderdag 20 november voor de eerste goedbezochte ledenbijeenkomst van de afdeling met de fractie.

'We hebben direct een punt gemaakt door te stellen dat het wat ons betreft flink minder kon met alle etentjes rondom de introductie van de nieuwe raadsleden. Zelfs het slapen in een Hotel of een rondvaart was wat ons betreft volledig overbodig', met deze voorzet opende Ronald Portier de avond.

Fractietijd

Ronald nam de aanwezige leden mee aan de hand van enkele voorbeelden door op beeldende wijze uit te leggen wat er allemaal komt kijken bij het fractiewerk. Ook kwamen de resultaten naar voren door toelichting te geven op het collegeprogramma in vergelijking met ons verkiezingingsprogramma, de invoering van de drie nieuwe wetten en de begroting.

Discussie en feedback

Na de pauze kreeg iedereen de gelegenheid voor zijn mondelinge bijdrage door de fractie en de afdeling aanbevelingen te doen op welke wijze het geluid en het gezicht van de SP nog beter uit de verf zou kunnen komen in Dordrecht.

En verder

Tenslotte kwam ter afsluiting aan deze inspirerende avond de situatie rond de Nieuwe Biesbosch ter tafel. "Een kostbare misstap die ons onnodig veel geld kost en op geen enkele wijze bijdraagt", wist Ineke Jager de toehoorders te vertellen. "Je zou willen dat het geld beschikbaar zou zijn voor het bestrijden van armoede of voor sociale woningbouw! Juist door dit soort prestige projecten te ontmaskeren in deze tijd van crises in de hoop dat het gezonde verstand weer terugkomt, kun je wat doen voor de burgers die het minder hebben."

De volgende bijeenkomst als kans voor de leden om met de fractie om de tafel te gaan zitten staat gepland op donderdag 26 februari 2015