ziektenkosten minima drechtsteden

15 januari 2016

ziektenkosten minima drechtsteden

De Drechtsteden zullen dit voorjaar het minimabeleid evalueren. In deze evaluatie zullen we als SP ons inzetten om het beschikbare geld zo effectief mogelijk in te zetten om de grote armeode in onze regio te bestrijden. En indien nodig moet er gewoon geld bij.

Als SP fractie hebben wij, ter voorbereiding op die komende  evaluatie van het minima beleid, kritisch gekeken naar de subsidiëring van de collectieve ziektekostenverzekering.

Daarbij komen wij tot de conclusie dat de bijna een miljoen euro die we daar jaarlijks voor bestemmen meer ten goede komen aan de winsten van de verzekeraars, dan aan een betaalbare verzekering voor onze minder verdienende inwoners.

Wij zien alternatieven waarmee mensen met lagere inkomens veel meer geholpen kunnen zijn, dan nu gebeurt met de inzet van de huidige subsidies. Dit kan een koopkrachtverbetering van vele tientjes per maand opleveren voor de mensen met de laagste inkomens. Precies die mensen die het huidige VVD-PvdA kabinet in de kou laat staan met het inkomensbeleid voor 2016.

Wat kunt U Doen?

Heeft U suggesties, aanvullingen of ervaringen met de SDD over de praktische uitvoering op dit onderwerp dan verzoeken wij U om dit aan ons door te geven door te bellen met Antoine Borgers (Organisatie secretaris) of Helma Meijer (Voorzitter).
U kunt ook een mail sturen aan: dordrecht@sp.nl

Hieronder  kunt U ons voorstel lezen waarin precies voorgerekend wordt hoe de subsidies in de kassen verdwijnen van de (toch al niet armlastige) verzekeraars. Met een aantal suggesties voor de te onderzoeken alternatieven.

Reacties

hierin wordt niet genoemd ,dat er een hele groep is die wel zorg nodig heeft maar niks krijgt zoals bij omdat ik medisch slachtoffer ben ,wat doen jullie voor die groep?