h

Succesvolle actie tegen wateroverlast!

3 september 2020

Succesvolle actie tegen wateroverlast!

Foto: Jan Brongers / Eigen foto

Bij bewoners van de begane grond van het Zephyr complex spuit bij heftige regenval het water uit doucheputjes, wasbakken en de WC's de woning in. Hoewel al vaak bij woningbouwcorporatie Trivire aan de bel is getrokken, heeft die er tot op heden niets aangedaan. Bovendien ontkende Trivire ook aansprakelijk te zijn voor de schade aan vloerbedekking en meubels, of voor het weghalen van schimmel.

Een paar weken geleden hadden bewoners er genoeg van. Eén van de bewners van het complex, Leny de Paus belde met onze SP afdeling. Wij constateerden al snel dat de afvoer van hemelwater op het riool volstrekt onvoldoende was. Er werd een brief opgesteld aan Trivire met de eis voor een oplossing van het probleem, voor schadevergoeding, en voor hulp bij het verhuizen van mensen die uit deze situatie weg willen.

In geen tijd zetten 96 bewoners, niet alleen van de benedenverdieping die
direct getroffen waren, maar ook solidaire bewoners uit de rest van het
complex hun handtekening.

Toen we op dinsdag de 1ste van deze maand netjes meldden dat we donderdag langs zouden komen, kregen we te horen dat dat niet kon. Het kantoor was "gesloten" vanwege Covid-19... Dat was natuurlijk onzin, dus donderdag stonden we op de stoep. Op de deurbel werd inderdaad niet gereageerd. Dan maar op de deur tikken en de sirene van onze megafoon laten loeien.

Dit had resultaat. Tinka van Rood, de baas van Trivire, kwam naar buiten en
bleek bereid om de handtekeningen aan te nemen en met de bewoners in gesprek te gaan. Ze stelde niet te weten van het probleem maar beloofde dit goed uit te zoeken en snel met een oplossing te komen.

Een mooi succes! Uiteraard blijven we de vinger aan de pols houden. Maar
bewezen is, dat als huurders in actie komen voor hun rechten, dat ze resultaat kunnen behalen!

Reactie toevoegen

U bent hier