Ook in 2020 streed de SP in de gemeenteraad weer voor een eerlijk beleid - fractieverslag

4 januari 2021

Foto: Rudolphous / wikimdia

In 2020 heeft de fractie van de SP in de Dordtse gemeenteraad zich op een groot aantal onderwerpen gestort. Het meest kwamen we in het nieuws met onze inzet tegen straks torenhoge parkeertarieven bij het ziekenhuis, maar ook zetten we ons in voor meer sociale woningbouw, tegen bureaucratie en verspilling, tegen onrechtvaardige belastingheffing, die de meeste lasten legt bij de bevolking, maar grote vastgoedbazen in de watten legt. En tenslotte verzetten we ons tegen een systeem dat goedwillende burgers laat betalen voor ophalen van afval, waardoor anderen, of gewoon mensen in financiële nood, worden aangezet hun afval te dumpen, of te vermengen met bijvoorbeeld het plastic en blik (PMD) afval.

Alle details zijn te vinden in het bijgevoegde verslag over 2020. Daarin wordt ook duidelijk gemaakt met welke partijen we goed konden samenwerken, en welke partijen de bevolking in de steek lieten.