WMO-INFORMATIEAVOND SP/ INTERNOS

22 maart 2007

WMO-INFORMATIEAVOND SP/ INTERNOS

De invoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) is gestart. Voor de huishoudelijke zorg verloopt dit niet zonder horten of stoten, er zijn negatieve gevolgen voor veel cliënten en huishoudelijk medewerkers. Hierdoor is zeer veel onrust ontstaan onder zowel medewerkers als zorgbehoevenden.

De zorg verschraalt en werkgelegenheid van honderden medewerkers staat op de tocht.

De SP organiseert in samenwerking met Internos Thuiszorg een informatiebijeenkomst.

Internos en de SP maken zich beiden namelijk grote zorgen over de invoering van de Wmo, de marktwerking en de verscherpte indicatiestelling die voor veel cliënten al realiteit is geworden. Tijdens de bijeenkomst zal onder andere worden ingegaan op de verscherpte indicatiestelling.

Sprekers zullen onder meer zijn José Boxelaar, bestuurder van Internos en Ineke Palm, Wmo-deskundige van de SP. Er is gelegenheid om vragen te stellen aan een panel waarin naast de sprekers ook vertegenwoordigers van andere relevante organisaties plaatsnemen.

Datum: 27 maart
Tijd: vanaf 20.00 uur
Plaats: wijkcentrum de Buitenwacht, Bosboom Toussaintstraat 67 te Dordrecht

Op onze Wmo-pagina vind u ook het meldpunt Wmo en de Wmo-enquete. Geef aan wat de gevolgen van de Wmo voor u zijn en help ons u te helpen.