Openbaar parkeren steegoversloot

20 december 2013

Openbaar parkeren steegoversloot

Het gemeentbestuur heeft 850.000 euro gereserveerd om in de binnenstad achter de Steegoversloot op de hoogte van Doelenstraat en het stek 120 openbare parkeerplaatsen aan te leggen.

Geld dat we liever niet zien uitgegeven aan dit doel. Wel zien wij graag en steunen wij de initiatieven vanuit de buurt, die de leefbaarheid versterken. We hebben inmiddels een flyer in de brievenbus gestopt bij de bewoners in de binnenstad. We horen namelijk graag hun mening en ideëen hierover.

Het kan ook anders

De SP is van mening dat het ook anders kan. Je zou als stadsbestuur ook kunnen besluiten de auto' s buiten de 19e eeuwse schil te laten parkeren bij een transferium. Door in te zetten op parkeren buiten de stad met millieuvriendelijke pendeldiensten en watertaxi voor bezoekers, kunnen de bewoners eindelijk weer in hun buurt terecht voor wonen en werken. Dat zo'n parkeervoorziening werkt merken ze in Leiden al jaren naar tevredenheid van iedereen.

Reacties

De wijk in geweest om te inventariseren, buurt bewoners zijn goed geinformeerd, mede door de SP flyer die voor de kerst inde bus is gedaan. Hierdoor zijn zij op de hoogte van de parkeergarage plannen. Het alternatief om te verbouwen tot woningen, daar was men niet goed van op de hoogte. Overgrote meerderheid is tegen een parkeer garage . Woensdag 22 januari gaan we nog een keer buurten, daarna zullen we alle reacties bundelen, en bekend maken.