Geen volkspark slopen om villa's te bouwen!

1 februari 2018

Geen volkspark slopen om villa's te bouwen!

De gemeente wil een kwart van het Wielwijkpark op offeren voor de bouw van dure villa’s. Het mooiste en groenste deel van het park zou opgeofferd moeten worden voor het woongenot van de rijken. Ook wordt wat nu een milieu-vriendelijk fietspad is, een weg waar auto’s toegestaan zijn. Dat betekent dat meer dan 50 bomen verdwijnen, het grootste hondenspeelveld en het broedgebied van talloze vogels en andere stadsdieren.

Het Wielwijkpark is een grote openbare ruimte waar de 3 omliggende wijken kunnen recreëren, sporten, spelen en met hun honden kunnen wandelen. Daar wordt ook veel gebruik van gemaakt. Kinderen kunnen er betrekkelijk veilig spelen of leren fietsen.

Er wordt gesproken dat het park aan de andere kant uitgebreid wordt. Dat betekent dan het slopen van betaalbare woningen. Mensen met weinig geld zijn voor dit bestuur ondergeschikt aan de belangen van de elite.

De SP zal actie voeren tegen deze plannen. Komende zaterdag beginnen we met verspreiding van bijgevoegd pamflet. Ook willen we gaan praten met bewoners om te bespreken hoe we hier gezamenlijk tegen in het geweer kunnen komen.

Reacties

verdere argumentatie ten bate van tuin-complex ook,. en bijen-vereniging,. en meer!.
gaat dan ook verloren voor de buurt!.
bij beslissing villa's was er nog geen sprake van bouwen nieuwe woonwijk ter plekke v 'amstelwijck-ziekenhuis!.
maak er t 'amstelwijck-park van!. (of gaat men nog n nieuw park aanleggen dan?. verplaatsen vereniging ook duur en energie-rovend!.

Behoud ons groene gebied tussen Wielwijk en Crabbehof!

Ik ben tegen bouwen in het park omdat het de natuur verziekt.
Al de bomen en struiken staan op de plaats waar de gemeente de huizen wil bouwen de vleermuizen en de vogels zullen verjaagt worden. En er huizen wel degelijk vleermuizen in het park. Volgens onderzoek van de gemeente is dat niet zo. Nu zijn er vleermuizen kasten aan de flats opgehangen om ze uit hun natuurlijke omgeving te lokken. Vleermuizen zijn beschermde dieren en mogen niet verjaagt worden.