Actief lid zijn hoe doe je dat?

Onze afdeling kent veel actieve leden, 10% van ons ledenbestand is actief.

Actieve leden kunnen meehelpen om de verschillende werkzaamheden voor de afdeling goed uit te voeren, dan ben je vanzelf meer betrokken en aanwezig bij acties. Als actief lid ben je tevens de ogen en oren van de afdeling in de buurt en op straat.

Door mee te doen door actief te zijn ga je goed begrijpen waarom de SP zo uniek is. En daardoor midden in de samenleving staat. De menselijke maatschappij maken uiteindelijk wij met zijn allen!

Bestuursleden zijn mensen die vanuit die actieve houding gekozen worden door de leden op de algemene leden vergadering om verantwoordelijkheid te nemen voor een deel van de organisatie van de afdeling. En blijven daarbij dus actief op straat en in de buurt en als eerste aanwezig bij acties.

Als actief lid, bestuurslid, of fractielid volg je de SP scholingen, neem je vanuit dat gedachtegoed je verantwoordelijkheid en ben je vooral gericht op actief mensen aanspreken en benaderen. Wekelijks en soms dagelijks overleggen, plannen en coördineren, en 1 keer in de drie weken een bestuursvergadering om de lijnen weer goed kort te sluiten en de ervaringen te evalueren.