SP tegen misbruik dieren op de kerstmarkt als attractie

19 december 2017

SP tegen misbruik dieren op de kerstmarkt als attractie

Afgelopen kerstmarkt was er weer sprake van dieren die naar de kerstmarkt gesleept werden om als atrractie te dienen. O.a. een dromedaris en een lama. In lijn met wat ook de Dierenbescherming zegt, en ook in navolging van de Partij voor de Dieren, vinden we als SP dat geen goede zaak. Het transport naar en later weer van de kerstmarkt zorgt voor veel stress. Nog afgezien van het feit dat die dieren een paar dagen lang tussen kerstmuziek van vroeg tot laat staan en ruim 300.000 mensen aan zich voorbij zien trekken.

Een kerstmarkt kan voor degenen die daar van houden ook leuk zijn zonder dieren. Daarom hebben we een voorstel gedaan voor de gemeenteraad om hier mee op te houden, en geen vergunning meer te verlenen. Vanwege de drukke agenda van de raad vandaag zijn we akkoord gegaan om dit op de eerstvolgende volle raad in februari te bespreken. Dat is vroeg genoeg om - als anderen ons steunen - te regelen dat het in 2018 niet meer gebeurt.

Zie ook: https://dordrecht.sp.nl/sites/dordrecht.sp.nl/files/attachments/2017-12-...

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.